12
Nov
10

Vocaţia reciclării

azi mi-am dat seama care mi-e menirea:

am vocaţia reciclării

 

Voi începe prin a-mi curăţa casa

de buruieni şi deşeuri

o să le pun în saci mari, biodegradabili

voi aduna toată maculatura pe care am produs-o sub titlul ilicit de poezie

o voi îndesa bine în ei şi-o voi duce la malaxorul de hârtie

 

E cert că am vocaţia reciclării

din fiecare iubire ratată am cioplit o icoană

din fiecare umilinţă am meşterit un scut

din fiecare naufragiu am stors puţină melancolie

 

Am o imaginaţie capsomană, mi s-a spus

ar trebui să învăţ să convieţuiesc cu deşeurile

cu oţetarii, cu mărăcinii, cu gropile,

cu realitatea prea puţin reciclabilă

 

Ar trebui să mă lepăd de viciul transfigurărilor

 

Am mânjit zădărnicia cu polen şi fluturi,

am turnat argint peste nimicuri,

în pietrele cu care am fost lovită am sculptat miniaturi baroce

am dat nume tuturor căderilor

şi tristeţilor

am păcătuit

 

Sunt tentată să reciclez până şi păcatul

să fac din el ofrandă pentru un Zeu nebun

 

Am orgoliul să cred că până şi un rebut uman ca mine se poate face util societăţii

 

Am vocaţia recuperărilor

poezia mea e bună şi folositoare,

poate fi adunată în saci şi transformată în caiete imaculate

pe care copii învaţă să scrie: Ana are mere…

 

 

 

 

1 Response to “Vocaţia reciclării”


  1. 16/11/2010 at 12:33 am

    Poezia dvs este un adevarat balsam pentru sufletele ranite. Viata este destul de dificila dar ma gandesc ca n-ar fi rau sa va urmez indemnul si sa curat casa si viata.


Leave a Reply

copyright Ilinca Bernea

Motto:

"For moral reasons ... the world appears to me to be put together in such a painful way that I prefer to believe that it was not created ... intentionally."
- Stanisław Lem

"The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives".
- Mohandas K Gandhi, Young India, July 7, 1950

“Organized Christianity has probably done
more to retard the ideals that were it’s founders
than any other agency in the World.”
– Richard Le Gallienne

"I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires." - Susan B. Anthony

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 754 other followers


