17
Nov
10

Nu exist

 

Potrivit tuturor evidenţelor

Nu exist

E un fapt empiric

Am dovezi ştiinţifice ale inexistenţei mele

 

Nu exist în nenumărate feluri

Nici pentru ape nu exist nici pentru păsări

Nici pentru copiii din cartier

Nici pentru brazii gemeni pe care i-am sădit

Nici pentru pisicile de pe acoperişuri

Dacă nu îmi simt lipsa este pentru că nu exist

 

Nu sunt decât un desen de cretă pe asfalt

O umbră dresând alte umbre

 

Omenirea n-ar fi cu nimic mai nefericită

Dacă aş dispărea

 

Primăvara ar continua să colinde lumea an de an

Marea ar continua să înece corăbii

Munţii ar continua să ia cina cu stelele

Copiii ar continua să crească şi să piară în adulţi

Ploaia ar continua să cadă la fel de oblic sau de drept

peste umerii încovoiaţi sau falnici

Luna ar continua să se adape din singurătatea damnaţilor

Dacă aş dispărea

Toate ar rămâne la fel şi ar dăinui cu încăpăţânare

 

Numai eu nu exist

Iar lucrul acesta mă face invulnerabilă

Când nu exişti

N-ai cum să cazi

N-ai cum să te prelingi printre lucruri să te amesteci cu ele

Nici măcar nu poţi muri

 

Iar lumea ţi se aşterne la picioare ca un animal uriaş

Pe care poţi să îl mângăi sau să-l loveşti cu furie

Fără să bănuiască nimeni

 

Când nu exişti eşti invizibil şi impalpabil

Liber

Ca un zeu

 

Liber ca neantul

 

Liber

 

Liber

 

 

 

 

 

 

 

2 Responses to “Nu exist”


  1. 17/11/2010 at 6:39 am

    Şi totuşi… Rilke L-a întrebat 🙂

    Ce-ai să te faci, Doamne, dacă mor?
    Dacă mă sfarm? (îţi sunt urcior).
    Dacă mă stric? (şi băutură-ţi sunt).
    Sunt meşteşugul tău şi-al tău veşmânt,
    cu mine rostul tău dispare.
    În urma mea nu mai ai casă-n care
    să te întâmpine cuvinte calde.
    Cad eu, din ostenitele-ţi picioare cade
    sandala de velur, mângâietoare.
    Mantaua ta cea mare se desprinde.
    Privirea ta spre care se ridică
    obrazu-mi cald precum o pernă mică,
    va rătăci-ndelungă vreme după mine –
    şi-n asfinţit de soare se va-ntinde în poala rece-a pietrelor străine.
    Ce-ai să te faci, Doamne? Mi-e frică.

  2. 20/11/2010 at 1:36 pm

    implozie carteziana? 😉


Leave a Reply

copyright Ilinca Bernea

Motto:

"For moral reasons ... the world appears to me to be put together in such a painful way that I prefer to believe that it was not created ... intentionally."
- Stanisław Lem

"The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives".
- Mohandas K Gandhi, Young India, July 7, 1950

“Organized Christianity has probably done
more to retard the ideals that were it’s founders
than any other agency in the World.”
– Richard Le Gallienne

"I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires." - Susan B. Anthony

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 754 other followers


