05
Sep
14

aurora boreală

aurora boreală

nimeni și nimic nu poate rivaliza cu căldura ta
nici măcar fluturii din desenele copiiilor
nici măcar muzica de-a cărei nălucă sunt legată cu lanțuri grele, de ocnaș

ce să fac eu cu tandrețea bărbaților
ce să fac cu dorința lor cu brațele lor blânde sau zbuciumate, alunecoase a mercurul,
cu piepturile lor înaripate sau prăbușite în nadir,
cu buzele lor aspre sau moi, cu gustul sărat sau de fiere al îmbrățișărilor
cu freamătul zilelor în care cei inspirați își învăluie chipurile
cu toate cuvintele care se izbesc de tâmplele mele, cu putere, ca niște păsări de un geam

ce să fac eu cu toate metaforele și cu toata ardoarea care îmi sculptează în carne alfabete
ce să fac cu aplauzele, cu mările, cu ploaia de meteoriți care îmi spală umerii încovoiați de dor
cu toate zăpezile de altădată
ce să fac cu toate vietățile care mi se așează în poală și îmi cer adăpost

am primit tot ce mi-am dorit de la viață
inclusiv aurora boreală la care visam când eram copil
dar ce să fac cu atâta frumusețe risipită în sângele meu încă tânăr și tulbure
cu vinul stors din cele mai alese răsărituri și apusuri
cu atâția tei care își risipesc mireasma în insomniile mele

ce să fac eu de una singură cu o auroră boreală
și ce sens are aurora boreală fără căldura ta

aurora_1

Vei fi în stare?

Lumea ne ţine în fălci şi ne mestecă lent
Amestecându-ne unii cu alţii până uităm cine suntem

Amintirile ne reneagă
Din când în când vin îngerii să ne măture umbrele

Vei reuşi să mă găseşti în acest ocean de suflete?
Vei ştii să-mi cureţi praful de pe faţă
Îmi vei recunoaşte privirea pe acest chip brăzdat de frică şi îndoială
Vei fi în stare?

Camera obscură

Nu ştiu cât timp am stat în camera obscură
Legată cu lanţuri de amăgirile lui
Frica îmi adumeca sufletul însângerat…
Mă urmărea ca un câine

Uneori se întâmpla să mă imaginz vie şi teafără
Alergând printr-un oraş necunoscut
Atrasă de forţa gravitaţională a muzicii tale
Spre ce mai rămăsese întreg din mine

Răneşte-mă tu
Vreau să fii tu sursa suferinţei mele
Vreau să mă dori tu
Şi nu altul

Mi-era tot timpul somn şi frig în camera obscură
Iar muzica ta topea zăpezile, risipea ceţurile
Îmi arăta soarele şi chiar îl vedeam

Iubirea lui mă forţa să trăiesc într-o gamă minoră
Ceea ce, cu timpul, devine angoasant
Iubirea lui mă forţa să trăiesc
Iubirea lui mă forţa

Stăteam în camera obscură şi visam un singur tablou
Dintr-o lume în care am locuit împreună

Visam mereu o singură scenă
Singură
Ca adevărul

Undeva în tablou
Pe străzile unui oraş necunoscut
Se făcea că alergam spre tine

Tu eşti tot ce a mai rămas întreg din mine
Din lumea asta descompusă,
Populată doar de străini şi bolnavi

Vreau să mă dori tu şi nu altul
Vreau ca doar muzica ta sa mă facă să plâng

Atunci când sunt târâtă în camera obscură
Întemniţată acolo,
siluită,
pângărită
de dragostea altora

0 Responses to “aurora boreală”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

copyright Ilinca Bernea

Motto:

"For moral reasons ... the world appears to me to be put together in such a painful way that I prefer to believe that it was not created ... intentionally."
- Stanisław Lem

"The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives".
- Mohandas K Gandhi, Young India, July 7, 1950

“Organized Christianity has probably done
more to retard the ideals that were it’s founders
than any other agency in the World.”
– Richard Le Gallienne

"I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires." - Susan B. Anthony

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 754 other followers


