23
Sep
14

Început de toamnă

O biată suflare

Nu sunt decât o biată suflare, domnule businessman
o gâză, un tânțar,
ba chiar ceva mai mic, invizibil: o bacterie
un microb
asta sunt
nu trebuie să te sinchisești de mine

sunt undeva risipit în aerul pe care îl respiri
o biată suflare

nu trebuie să te sperii atunci când mutra mea ți se arată în coșmaruri
n-am nici o putere asupra ta
tu ești în capul sistemului
eu sunt doar materia primă
din care îți plămădești imperiul
mizeria mea e substanța care alimentează
nenumăratele pilde ale superiorității tale

sunt un parazit, un nimeni, un coate goale
o biată suflare care bolborosește versuri de neînțeles
un retardat care n-a avut habar să investească
n-a știut ce să facă cu o viață de om
și a risipit-o pe metafore

să nu-ți fie milă de mine că n-ai de ce
domnule businessman
n-am știut să adulmec oportunități
și să răspund cuviincios la provocări
sunt un trântor
îmi merit soarta

chiar și atunci când te înfrupți din carnea mea
din dreptul meu la soare și tânjeală
tot nu se cade să verși lacrimi pentru mine
pentru că eu sunt nimeni
eu pot trăi preabine fără tine

domnule businessman,
materia mea primă e propria-mi visare
nu ai de ce să îmi plângi de milă

ori de câte ori tu închizi ochii eu zbor
tu nu mă vezi cum fâlfâi peste capetele tuturor celor ca tine
îmi vezi doar tălpile înnegrite
mâinile vlăguite
trupul zdrențuit

ori de câte ori te întorci cu spatele
eu cânt

nu-ți face griji pentru mine
știu că mă simți ca pe un frate
siamez
lipit fatal de fiecare nerv de-al tău
un frate nedorit
cu plămânii căruia respiri tu
o nenorocire

n-ai de ce să îți pară rău pentru mine
ar trebui să mă detești
eu sunt pentru tine căderea și frica

nu te uita la lanțurile mele
la gleznele însângerate
la cuvintele mele schingiuite

pricepe că nu sunt eu sclavul
și calmează-te
bea-ți liniștit cafeaua cea neagră
numără-ți conturile în pace

n-ai ce rău să îmi faci
nu mă poți jupui de nimicul care sunt

lucrurile sunt împărțite, zic eu,
echitabil
între noi
tu ai totul
eu sunt liber

campul2

Ori de câte ori tu adormi
eu îmi iau în primire nimicnicia
ca pe o decorație
și dau o fugă prin câmpul înflorit până la linia orizontului
și mai departe încă

Nu te iubesc

Nu vreau decât să mă preling peste tâmplele tale încinse ca o ninsoare tainică
vreau să te hrănești cu mine când și când
să te ajut să dormi
să-ți tragi sufletul între două călătorii prin pustiul lumii

DSCF9002

Nu te iubesc
nu îmi doresc decât să-ți veghez în gând răsuflarea, îndoielile, frica
să-mi măsor umbra cu a ta
să-ți spăl fruntea de funinginea înfrângerilor
să-ți curăț unghiile de amăgiri
vreau să-ți probez mânușile și cămășile
să-mi plimb degetele prin părul tău ca peste un instrument de epocă
să-ți ating buzele ca prin ceață și să mă îmbăt cu zâmbetul tău androgin
să te învăț să-mi desfaci cataramele
și să-mi pronunți numele cât de cât
dar nu te iubesc
nu te teme

DSCF959a15

Vreau
să fiu eu ploaia englezească în viața ta însorită
cântecul surd al melancoliei în lumea ta zgomotoasă
să-ți aduc aminte de tine
de tot ce ai lăsat în urmă
să strâng cu migală de ceasornicar
toate bucățile din tine abandonate prin praful drumurilor
oricât de mărunte sau firave ar fi
să fiu eu tot ce e obscur și dureros în inima ta înfometată de înălțimi
și de ușurătatea aventurilor
să fiu eu piaza rea, vocea aceea nesuferită care-ți pune piedici
mâna care te trage înapoi atunci când dai să-ți iei zborul
sau să te arunci în gol
Vezi? nu te iubesc

fewr54tg

Vreau doar
să te fac tânăr la loc
Frumusețea ta i-ar umili până și pe îngeri
dacă ar exista
ar putea topi ghețarii de pe lună
ar putea intimida până și bolovanii
ar putea opri un război

vreau să te iubească toți în afară de mine

să fii adorat
să nu rămâi niciodată singur
cu gândurile tale piromane

Asta vreau

2 Responses to “Început de toamnă”


  1. 1 ela
    23/09/2014 at 11:48 pm

    este atata de frumos….

  2. 29/10/2014 at 9:00 am

    Frumoase versuri. 🙂
    Arta este hrana pentru suflet.


Leave a Reply

copyright Ilinca Bernea

Motto:

"For moral reasons ... the world appears to me to be put together in such a painful way that I prefer to believe that it was not created ... intentionally."
- Stanisław Lem

"The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives".
- Mohandas K Gandhi, Young India, July 7, 1950

“Organized Christianity has probably done
more to retard the ideals that were it’s founders
than any other agency in the World.”
– Richard Le Gallienne

"I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires." - Susan B. Anthony

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 754 other followers


